Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:37:49+01:00
X - długość 1 boku
2x - długość 2 boku

Przekątna z Pitagorasa:
P²=x²+(2x)²
5²=5x²
x²=5
x=√5

Obwód:
O=2*(x+2x)=6x=6√5

Odp. Obwód prostokata wynosi 6√5
2 3 2
2010-02-04T18:39:04+01:00
X , 2x - długości boków prostokąta
y - dł. przekątnej
x² + (2x)² = y²
x² + 4x² = 5²
5x² =25
x² 25 : 5 = 5
x =√5
2x = 2√5
L = 2x + 2*2x = 2*√5 +4*√5 = 6*√5
L - obwód prostokąta
5 4 5