7. Suma trzech licz jest rowna 68. Druga z nich jest dwa razy wieksza od pierwszej, a trzecia o 12 mniejsza od drugiej. Jakie to liczby ?

9. Ania dodala trzy liczby . druga z nich byla trzy razy wieksza od pierwszej, a trzecia o 1 mniejsza od drugiej. w wyniku otzrymala liczbe 23 wieksza od pierwszej z liczb.
Jakie liczby dodala ania ?

Poprosze rozwiazanie i cale dzialanie jak zrobiliscie .

To jest z podrecznik Matematyka 2001 klasa 6 strona 131.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:41:39+01:00
Suma = 68
1 liczba = x
2 liczba = 2 * pierwsza liczba
3 liczba = o 12 mniej od drugiej

x + 2x + 2x - 12 = 68
5x = 80 : 5
x = 16

I = 16
II = 32
III = 20
1 5 1
2010-02-04T18:52:05+01:00
7.a+b+c=68
b=2a
c=b-12
c=2a-12
a+2a+2a-12=68
5a=68+12
5a=80|:5
a=16
b=2*a=32
c=b-12=32-12=20
Spr: 16+32+20=68
:):):):):))::):):):):):):
9. a+b+c=23+a
b=3a
c=b-1
c=3a-1
a+3a+3a-1=23+a
7a-1=23+a
7a-1-a=23
6a=23+1
6a=24|6
a=4
b=3a=12
c=b-1=12-1=11
Spr. 4+12+11=4+23
27=27 ;)
1 5 1