Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:38:47+01:00
15 razy na minutę 1 doba to 24 h = 24 * 60 = 1440 min czyli oddychamy 15 * 1440 = 21 600 razy na dobę 1 wdech to 2 dm^3 powietrza, zamieniam to na m^3 bo gestoś powietrza jest równa 1,29 kg/m^3 (biore to z tabel) V = 2 dm^3 = 2 * 0,001 m^3 = 0,002 m^3 (objetość powietrza jaka wdychamy za jednym razem) w ciągu doby V = 0,002 * 21 600 = 43,2 m^3 d = 1,29 kg/m^3 (gestość powietrza) m = ? (masa powietrza) gęstość obliczmy dzieląc mase przez objetość
d = m / V przekształcam m = d * V m = 1, 29 * 43,2 = 55,728 kg (taka masa)
4 5 4
2010-02-04T18:53:43+01:00
Doba = 24 godz = 24×60 = 1440 minut
1440×15=21600

Tak więc średnio oddychamy 21600 razy na dobę.
Przy jednym wdechu pobieramy 2dm³ powietrza
2dm³×21600=43200dm³ na dobę

1dm³=0,001m³
43200dm³×0,001=43,2m³

1m³ powietrza ma masę około 1,22 kg
Wszystko zależy od wysokości itd.

43,2m³×1,22=52,7kg

Odp. W ciągu doby człowiek przepuszcza przez płuca 52,7kg powietrza.
7 4 7