Na seansie filmowym o godzinie 20.00 sprzedano 450 biletów , czyli tyle samo co na wczesniejszy seans o godzinie 17.00 , ale biletow ulgowych sprzedano o 40 % mniej , a normalnych o 50% wieciej niz poprzednio . Ile biletów ulgowych sprzedano na oba seanse ?

jak mozecie to rozwiazcie bo to mi jest na jutro potrzebne ^ ^

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T18:41:16+01:00
X-ilość biletów normalnych
y-ilosc ulgowych
x+y=450→x=450-y
1,5x+0,6y=450
1,5(450-y)+0,6y=450
675-1,5y+0,6y=450
-0,9y=-225
y=250
250-40% z 250=250-0,4×250=250-100=150
250+150=400
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T18:41:38+01:00
X-ilość biletów normalnych
y-ilosc ulgowych
x+y=450→x=450-y
1,5x+0,6y=450
1,5(450-y)+0,6y=450
675-1,5y+0,6y=450
-0,9y=-225
y=250
250-40% z 250=250-0,4×250=250-100=150
250+150=400
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T18:41:42+01:00
X+y=450
0,6x+1,5y=450
x=450-y
0,6(450-y)+1,5y=450
x=450-y
270-0,6y+1,5y=450
x=450-y
0,9y=180 /:0,9
y=200
x=450-200=250
seans o 17: 250
seans o 20: 40% mniej, czyli x-0,4x=250-100=150
razem: 250+150=400