Zadanie1.Ile kilogramow jabłek należy wycisnac,aby otrzymac 16,5 litra soku jabłkowego?Przyjmij że sok stanowi 12% masy jabłka.

zadanie2.Pan krzysztof zapłacił 19% podatku w wysokości 4560 zł. Od jakiej kwoty zapłacił powyższy podatek???

zadanie3.Znajdź wielkośc ktorej
a)60% wynosi 180 dag
b)66 i 2/3 wynosi 146,2g
c)48% wynosi 94,08 zł

3

Odpowiedzi

2009-10-07T19:19:06+02:00
1. 137kg

2. 24000zl

3.
a. 300
b. 219,3
c. 196
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T19:27:24+02:00
Zad 2
19% - 4560
100% - x x=(100*4560):19=24000
odp. Podatek zapłacono od kwoty 24000.

zadanie3.
a)60% -180 dag
100%-x x=(100*180):60=1800:6=300

b)66 i 2/3% - 146,2g
100% - x x=(100*146,2):66 2/3=14620/1: 3/200= 219,3

c)48% - 94,08 zł
100% - x x=(100*94,08):48=9408:48=196

2009-10-07T20:10:41+02:00
Mogę tylko rozwiązać zadanie drugie:

4560-19%
x -100%

⁴⁵⁶⁰°¹⁰⁰/₁₉ = ⁴⁵⁶⁰⁰⁰/₁₉ = 24000

Odp. Pan Krzysztof zapłacił podatek od kwoty 24000zl.