Napisz notatkę złożoną z trzech punktów w postaci równoważników zdań na temat zalet lipy opisanej w wierszu .


Wiersz :
Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,
Choć się nawysszej wzbije, a proste promienie
Ściągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.
Tu zawżdy chłodne wiatry z pola zawiewają,
Tu słowicy, tu szpacy wdzięcznie narzekają.
Z mego wonnego kwiatu pracowite pszczoły
Biorą miód, który potym szlachci pańskie stoły.
A ja swym cichym szeptem sprawić umiem snadnie,
Że człowiekowi łacno słodki sen przypadnie.
Jabłek wprawdzie nie rodzę, lecz mię pan tak kładzie
Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:49:03+01:00
Lipa dająca cień.
Można wypocząć.
Zbieranie nektarów z kwiatów przez pszczoły .






Mam nadzieję że będzie dobrze :P
28 3 28
2010-02-04T18:54:35+01:00
-piękny zapach
-schronienie przed upałem
-daje natchnienie
19 3 19