Co to za liczba :
a)po dodaniu 7 będzie 2 razy większa
b)po odjęciu 3 będzie 4 razy mniejsza
c)pomnożona przez 3 jest o 7 większa od swojej połowy
d)po odjęciu 3 i podzieleniu przez -2 wzrasta trzykrotnie



Ps. do kazdego pod punktu trzeba zrobic osobne dzialanie /a
tylko prosze o odpowiedzi wraz z rozwiazaniami z gory dziekuje ; ]]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T18:55:47+01:00
A)
x+7=2x
-x=-7/:-1
x=7

b)
x-3=1/4x
3/4x=3 /:3/4
x=4

c)
3x=0,5x+7
2,5x=7
x=2,8

d)
wybacz, ale nwm .


1 3 1
2010-02-04T18:57:00+01:00
A) 7
7 + 7 = 14 = 2*7
b)4
4-3 = 1 = 4 :4
c)
3*x = 0,5*x + 7
2,5 x = 7
x = 7 : 2,5 = 7 * (2/5) = 14/5
d)
(x-3):(-2) = 3x
x-3 = 3x*(-2)
x-3 = -6x
x+6x = 3
7x = 3
x = 3/7