Odpowiedzi

2010-02-04T19:04:44+01:00
A)15cm*4,5cm=67,5cm²
b)60mm*92mm/2=2760mm²
c)18cm+12cm*5cm/2=72cm²
d)4,8cm*4,8cm=23,04cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:07:06+01:00
Równoległobok 1,5dm=15cm
P= 15cm x4,5cm=67,5 cm2
Trójkąt 92mm=9,2cm
P=6cm x 9,2cm : 2 = 27,6 cm2
Trapez 1,2dm=12cm 0,05m=5cm
P= (18cm + 12cm)x 5cm :2 = 75cm2
Romb
P= 4,8cm x 2,5 cm= 12cm2
2010-02-04T19:07:34+01:00
Oblicz pole :
a)równoległoboku o podstawie 1,5 dm i wysokości 4,5 cm.
a=1,5dm= 15cm
h=4,5cm
P=a*h
P=15*4,5
P=67,5cm²
b)trójkąta o podstawie 6cm i wysokości 92mm
a=6cm
h=92mm = 9,2cm
P= 1/2*a*h
P= 1/2*6*9,2
P= 27,6cm²0,05 m.
c)trapezu o podstawach 18 cm i 1,2 dm oraz wysokosci 0,05 m.
a=18cm
b=1,2dm=12cm
h=0,05m=5cm
P= 1/2*(a+b)*h
P=1/2*(18+12)*5
P=15*5
P=75cm²
d)rombu o przekątnych 4,8 cm i dwa i jedna druga..
przek.1=4,8cm
przek.2=2,5cm
P=przekatna*przekatna przez 2
P=4,8*2,5:2
P=12:2
P=6cm²