2 zadania.

1.Zapisz następujące zadania za pomocą równań:
a) Liczba zwiększona o 14 jest równa ośmiokrotności tej liczby.
b) Liczba zmniejszona o 10 jest równa 16.
c)Liczba zwiększona o 5 jest równa liczbie 37 zmniejszonej o siedmiokrotność tej liczby.
d) Pięć zmniejszone o trzykrotność pewnej liczby jest równe (-25)

2.Suma dwóch liczb jest równa 50. Jedna liczba jest cztery razy większa od drugiej. Znajdź te liczby.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:01:25+01:00
A) Liczba zwiększona o 14 jest równa ośmiokrotności tej liczby.
x+14=8x
b) Liczba zmniejszona o 10 jest równa 16.
x-10=16
c)Liczba zwiększona o 5 jest równa liczbie 37 zmniejszonej o siedmiokrotność tej liczby.
x+5=37-7x
d) Pięć zmniejszone o trzykrotność pewnej liczby jest równe (-25)
5-3x=-25

2.Suma dwóch liczb jest równa 50. Jedna liczba jest cztery razy większa od drugiej. Znajdź te liczby.
x+y=50
4x=y

x+4x=50
5x=50
x=10
y=4x
y=40
2 3 2
2010-02-04T19:04:01+01:00
1.a)x+14=8x
b)x- 10=16
c)x+5=37-7x
d)5-3x=(-25)
2.x+4x=50
1 5 1
2010-02-04T19:04:12+01:00
A) x+14=8x
b) x-10=16
c) x+5=37-7x
d)5-3x=-25

{ x+y=50
{x=4y
rozwiąż ten układ równań :)
1 5 1