Odpowiedzi

2010-02-04T19:23:31+01:00
A=125%b
2b+2a=36
2b+2(b+25%b)=36
2b+2b+50%b=36
4b+50%b=36
4.5b=36/:4.5
b=8
a=125%b
a=10
P=a*b
P=10*8
P=80
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:25:08+01:00
A - jeden bok
b - drugi bok

Obwód = 2a+2b

Więc:
2a+2b = 36
a = 1,25b

2*1,25b+2b = 36
a = 1,25b

2,5b+2b = 36
a = 1,25b

4,5b = 36 |÷4,5
a = 1,25 b

b = 8
a = 1,25 *8 = 10

P = a*b
P = 10*8 =80 cm²

Odp. Pole wynosi 80 cm².

:)
4 3 4