Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T21:28:24+01:00
Dane :
C% = 96 %
mr₁ (masa roztworu ) -200 g
mr₂ (masa roztworu po dodaniu 100 cm³ wody ) -300 g
( 100 cm³ wody waży 100g,ponieważ gęstość wody wynosi 1 g/cm³
ms - ?

Obliczamy ms :
C% = ms × 100% : mr₁ → ms = C% × mr₁ : 100 % →
ms= 96 % × 200 : 100 %
ms= 192 g

Obliczamy C% nowo powstałego roztworu :
C% = ms × 100% : m₂ → 192g × 100% : 300
C% = 64 %

;)
2010-02-05T01:28:11+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ad.2
Stosuję metodę krzyża
200g....96%...........x-0.....(alkohol)
..................x
100g.....0%...........96-x.....(woda)
Stężenie procentowe wody wynosi 0% a gęstość wynosi 1g/cm^3,
więc 100cm^3=100g (patrz wyżej)
200/100=x/96-x
200(96-x)=100x
więc x=64%