Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T19:03:17+01:00
X - cena duzego jogurta
y - cena malego jogurta

{3x+7y = 13,1
{x=y+1,2

3x+7y=13,1
x-y=1,2 <* -3

3x+7y=13,1
-3x+3y= -3,6

10y=9,5
y=0.95 zł <- cena malego jogurta

1,2+0,95 = 2,15 zł - cena dużego jogurta
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:06:14+01:00
X-jogurt mały
y-jogurt duży

7x+3y=13,10
x+1,20=y

podkładamy do pierwszego równania Y

7x+3*(x+1,20)=13,10
7x + 3x + 3,60 = 13,10
10x= 9,50
x=0,95

czyli y=0,95+ 1, 20=2,15

odp. mały jogurt kosztuje 0,95PLN a duży 2,15PLN
3 5 3