Mam pytanie , prośbę . ;]
napiszcie mi króciutką notatkę o
Benito Mussolinim . ; ]
bo muszę napisać , a potem się tego nauczyć na pamięć ,
więc to ma być krótkie . ; )
i mają być w tym wiadomości ;
pochodzenie ,
kim był ,
co zrobił ,
na czym polegała jego dyktatura ,
kim był . ; ]
pilne, szybko ! ; )

2

Odpowiedzi

2010-02-04T20:57:18+01:00
Benito Amilcare Andrea Mussolini (ur. 29 lipca 1883 w Dovia di Predappio, zm. 28 kwietnia 1945 w Giulino di Mezzegra) – włoski polityk i dziennikarz początkowo socjalistyczny, główny założyciel i przywódca ruchu faszystowskiego; premier Włoch w latach 1922-1943, później do 1945 przywódca Włoskiej Republiki Socjalnej.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T21:06:07+01:00
Benito Musosolini 1883-1945.Przywódca włoskiego faszyzmu.Gdy opowiedział się za wojną zostal wyrzucony z partii socjalistycznej.Zalożyciel kombatanckiej organizacji Fascio di combattimento,którą przekształcił w Narodową Partię Faszystowską.W 1922 r utworzył rząd ,w 1926 ustanowił dyktaturę.Był on premierem i ministrem kilku resortów.Był zdecydowanym przeciwnikiem demokracji.W 1935-36 podbił Etiopię.Podczas wojny domowej w Hiszpanii wspierał generała F.Franco.W 1940 r ogłosił przystąpienie Włoch do wojny po stronie Niemiec.W 1945 r w czasie ucieczki do Szwajcarii został schwytany przez partyzantów i rozstrzelany.