Zad.1

Przykłady:

√16 = 4
√25 = 5
√9 = 2

OK Teraz Zadania :

a) √¹⁶/₄₉ =
b) √⁸¹/₁₉₆ =
c) √0,04 =
d) √0,0001 =
e) √6,25=

Zad. 2

Przykłady:

∛27 = 3
∛125 = 5
∛1000 = 10

OK Teraz Zadania :

a) ∛ ¹/₈ =
b) ∛ ⁸/₃₇ =
c) ∛ 4 ¹⁷/₂₇ =
d) ∛0,008 =
e) ∛0,125 =

Zad. 3

a) ∛64 =
b) ∛⁸/₂₇ =
c) √2,25=
d) √1 ⁹/₁₆ =
e) 1,21 =
f) ∛⁸/₁₂₅ =
g) √6,25 =

Zad. 4

a) √9 + 4 * ∛64 =
b) (∛27 + ∛0,027) : 1,1 =
c) √√16 + √64 : 3 + 2¹/₃ =
d) √30 - 5 + ∛10² + 25 =

POWODZENIA... ;D

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T19:15:59+01:00
A) √¹⁶/₄₉ =4/7
b) √⁸¹/₁₉₆ =9/14
c) √0,04 =0,2
d) √0,0001 =0,01
e) √6,25=2,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:26:01+01:00
Zad.1
a) √¹⁶/₄₉ = 4/7
b) √⁸¹/₁₉₆ = 9/14
c) √0,04 = 0,2
d) √0,0001 = 0,01
e) √6,25= 2,5

Zad. 2
a) ∛ ¹/₈ = 0,5
b) ∛ ⁸/₃₇ = 2/37
c) ∛ 4 ¹⁷/₂₇ = ³√125/27= 5/3
d) ∛0,008 = 0,2
e) ∛0,125 = 0,5

Zad. 3
a) ∛64 = 4
b) ∛⁸/₂₇ = 2/3
c) √2,25= 1,5
d) √1 ⁹/₁₆ = 1 1/4
e) 1,21 = 1,1
f) ∛⁸/₁₂₅ = 2/5
g) √6,25 = 2,5

Zad. 4

a) √9 + 4 * ∛64 = 3+4*4=3+16=19
b) (∛27 + ∛0,027) : 1,1 = (3+0,3) : 1,1=3,3 : 1,1=3
c) √√16 + √64 : 3 + 2¹/₃ = 2+8 : 3 + 2 1/3=10: 5 1/3=1 7/8
d) √30 - 5 + ∛10² + 25 =