Dam NAj jak ktoś zrobi wszystko dobrze ;p ZA WSZYSTKOO NAJ
1.Doprowadź do jak najprostszej postaci i oblicz wartość wyrażenia dla :
x=2 y=-3

A)x+5x-3y
b)2(x-4)-(x+y)
c)4y-2y+5x
c)4(x-y)-(3x-1)

2.Zmień sumę na iloczyn :(np. przy x² to znaczy że xx, a nie xxyy)

a)5x+10
b)4xy-16x²y+24xy²
c)16x+4
c)3x²y+9xy²-30xy



3

Odpowiedzi

2010-02-04T19:19:09+01:00
A) 2+5*2-3*(-3)=2+10+9=21
c) 4*(-3)-2*(-3)+5*2= -12+6+10=4
2010-02-04T19:19:17+01:00
X=2 y=-3

A)x+5x-3y 6x-3y=6*2-3*(-3)=12+9=21
b)2(x-4)-(x+y)=2x-8-x-y=x-8-y=2-8+3=9
c)4y-2y+5x=2y+5x=2*(-3)+5*2=-6+10=4
c)4(x-y)-(3x-1)=4x-4y-3x+1=x-4y+1=2-4*(-3)+1=-9

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:23:41+01:00
No to tak ;D

To to 1.)) xD ;
a) x+5x-3y 6x-3y=6*2-3*(-3)=12+9=21
b) 2(x-4)-(x+y)=2x-8-x-y=x-8-y=2-8+3=9
c) 4y-2y+5x=2y+5x=2*(-3)+5*2=-6+10=4
c) 4(x-y)-(3x-1)=4x-4y-3x+1=x-4y+1=2-4*(-3)+1=-9

To to 2.)) xD ;
a!) 5x+10 .. ( robisz se te strzałeczki , ze to sie dzieli przez 5 ;P ) =
= 5 (x+2)

5x ( w ułamku na dole z 5 (skracasz te dwie piatki)) + 10 ( w ułamku na dole z 5 (też skracasz 10 i 5))

b!) 4xy-16x²y+24xy² .. ( robisz te strzałeczki , że to sie dzieli przez 4xy) =
= 4xy (1-4x+6y)

4xy ( w ułamku na dole 4xy (skracasz wszystko)) - 16xxy ( w ułamku na dole 4xy (skracasz to)) + 24xyy (w ułamku 4xy (skracasz se))

c!) 16x+4 .. ( robisz se strzałeczki , że to sie dzieli przez 4) =
=4(4x+1)

16x ( w ułamku 4 (skracasz)) + 4 (w ułamku 4 (też skracasz))

c!) 3x²y+9xy²-30xy .. ( robisz se strzałeczki , że to sie dzieli przez 3xy) =
=3xy (x + 3y - 10)

3xxy (w ułamku 3xy, skracasz) + 9xyy (w ułamku 3xy,skracasz) - 30xy (w ułamku 3xy, skracasz)


Licze na najlepsza xDD ;**