Odpowiedzi

2010-02-04T19:22:01+01:00
Wiadomo, że Apostołowie byli rybakami, a sam Mistrz powołując ich na uczniów zapowiadał, że staną się rybakami ludzi. Pierwsi chrześcijanie często tatuowali sobie rybę na ciele i była ona dla nich znakiem rozpoznawczym w okresie prześladowań. Malowidła katakumbowe świadczą, że ryba symbolizowała również Eucharystię; w ewangelicznym cudzie to właśnie ryby zostały rozmnożone razem z chlebami.
1 5 1
2010-02-04T19:23:12+01:00
Bo symbolizuje pierwszych chrześcijan (patrz: Quo Vadis)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:31:37+01:00
Pierwsi Chrześcijanie umieszczali ten znak w katakumbach .Ryba po grecku to ichth'ys . Litery tego słowa są początkowymi literami słów Jesous Christos Thau Yios Soter - Jezus Chrystus Syn Boży Zbawiciel .

proszę ;*
1 2 1