Odpowiedzi

2010-02-04T19:30:20+01:00
Efektem napięcia powierzchniowego jest np. utrudnione zanurzanie w cieczy ciał nie podatnych na zwilżanie tą cieczą (znika ono w momencie całkowitego zanurzenia takiego ciała). Innym zjawiskiem związanym z napięciem powierzchniowym jest podnoszenie się (np. woda) lub opadanie (np. rtęć) cieczy w wąskich rurkach, tzw. kapilarach - zjawisko to należy do zjawisk kapilarnych. Tu masz kilka przykladów.
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:32:02+01:00
Napięcie powierzchniowe powstaje w skutek oddziaływania na siebie cząsteczek, możemy je zaobserwować w wodzie, gdyz dzięki niemu dostosowuje ona swój kształt przepływając, lub utrzymuje owady, które po niej chodzą, potrafi rownież utzrymać na swej powierzchni monetę np. w szklance
52 4 52