Gdybyd 4 osoby przeszły z partii Cymbałków do partii Trąbek, obie partie liczyłyby tyle samo członków. Gdyby z partii Trąbek 4 osoby przeszły do partii Cymbałków, to w cymbałkach byłoby 3 razy więcej członków niż w Trąbkach. Ile osób należy do Trąbek?

W razie potrzeby proszę o zrobienie zdjęć

3

Odpowiedzi

2009-10-07T19:31:59+02:00
C - 4 = T + 4
C+ 4 = 3 (T-4) = 3T - 12
8 = 2T - 16
T = 12

Odp. Do Trąbek należy 12 osób. :)
  • Użytkownik Zadane
2009-10-07T19:33:35+02:00
X-partia Cymbałków
y-partiaTrąbek
uklad rownan
x-4=y+4
y-4=3x

x=y+8
y-4=3(y+8)

x=y+8
y-4=3y+24

x=y+8
y=3y+28

x=y+8
2y=28

x=y+8
y=14

x=14+8
y=14

x=22
y=14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T22:06:28+02:00
X-liczba chybałków
y-liczba trąbek

x=y
x+4=3(y-4)

x-y=0
x+4=3y-12

x-y=0 =>x=y
x-3y=-16

x-3x=-16
-2x=-16
x=8

y=8

8+4=12


Do trąbek należy 12 osób

Mam nadzieję że zrobiłam dobrze ;)