Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:32:03+01:00
PENTAN
C5H12 + 8O2 ----> 5CO2 + 6H2O

HEKSAN
C6H14 + 9,502 ---> 6CO2 + 7H20

HEPTAN
C7H16 + 11O2 ----> 7CO2 + 8H2O

OKTAN
C8H18 + 12,5O2 ---> 8CO2 + 9H2O

NONAN
C9H20 + 14O2 ---> 9CO2 + 10H2O

DEKAN
C10H22 + 15,5O2 ---> 10CO2 + 11H2O

;))
1 3 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T19:39:15+01:00
Pentan: C₅H₁₂ + 8 O₂→ 5CO₂ +6 H₂O
heksan : C₆H₁₄ + 9 ½ O₂→ 6CO₂ +7 H₂O
heptan : C₇H₁₆ + 11 O₂→ 7CO₂ + 8H₂O
oktan : C₈H₁₈ + 12½ O₂→ 8CO₂ + 9 H₂O
nonan : C₉H₂₀ + 14 O₂→9CO₂ +10 H₂O
dekan: C₁₀H₂₂ +15½ O₂→10 CO₂ +11 H₂O
4 5 4
2010-02-04T19:44:05+01:00
Heksan
C6H14+ 9 1/2(9 i pól) O2-> 6CO2 + 7H2O /*2
2C6H14 +1902->12CO2 + 14H2O
Heptan
C7H16 + 1102 -> 7CO2 + 8H2O
Nonan
C8H18 + 12 1/2 O2 -> 8CO2 + 9H2O /*2
2C8H18 + 25O2 -> 16 CO2 + 18H2O
Oktan
C9H20 + 14O2 ->9CO2 + 10H2O
Dekan
C10H22 + 15 1/2 O2 -> 10CO2 + 11H2O /*2
2C10H22 + 31O2 -> 20CO2 + 22H20

To jest spalanie całkowite chyba takiego potrzebujesz.


Do tych wyżej. Nie można zostawić w reakcji polowy cząsteczki przynajmniej mnie tak Pani uczyła i uznawane jest to za błąd :)

4 5 4