Odpowiedzi

2010-02-04T19:28:53+01:00
πr² - pole koła przed zwiekszeniem promienia
π(1,1r)² = π1,21r² pole koła gdy zwiekszymy promien o 10%

1,21 - 1 = 0,21

0,21*100%= 21%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:30:37+01:00
P=Pi x r²-przed zwiększeniem

P2=Pi x (1,1r)²


P2=Pi x 1,21r²- po zwięszeniu

P2=1,21P

P-P2 = 1,21P - P = 0,21P = 21%P

Pole koła zwiększy się o 21%
2010-02-04T19:31:57+01:00
Pole koła (przedtem): π * r^2 [* - mnożenie, ^ - potęga]
Pole koła (potem): π * (1,1r)^2 = π * 1,21r^2

π(1,21r^2 - r^2) : (πr^2) * 100% = 0,21πr^2 : πr^2 * 100% = 0,21 * 100% = 21%
Odp.: Pole koła zwiększy się o 21%.