Zastosuj w zdaniach wyrażenia z mitologii. Pamiętaj o odpowiedniej formie tych wyrażeń.

* pięta Achillesa
* istny labirynt
* stajnia Augiasza
* alfa i omega
* syzyfowa praca
* co do joty

• Najsłabiej odpowiadałam z matematyki, bo jest to moja …………………………
• W pokoju chłopców trener zastał wieli nieporządek niczym w ……………………
• Staranne utrzymanie trawników przed szkołą okazało się ………………………..
• Uznał mądrość i wyższość koleżanki, gdyż ona jest ……………………………....
• Do późnych godzin błądzili po ………………………. Krętych uliczek najstarszej części miasta.
• Swoja pracę wykonał ………………………………….

Plis szybko daje naj i 25pkt.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:30:30+01:00
1 pięta achillesowa
2stajni augiasza
3syzyfową pracą
4 jak alfa i omega lub alfą i omegą
5 istnym labiryncie
6 co do joty
2010-02-04T20:33:33+01:00
• Najsłabiej odpowiadałam z matematyki, bo jest to moja pięta achillesowa
• W pokoju chłopców trener zastał wieli nieporządek niczym w stajni augiasza
• Staranne utrzymanie trawników przed szkołą okazało się syzyfową pracą
• Uznał mądrość i wyższość koleżanki, gdyż ona jest jak alfa i omega lub alfą i omegą
• Do późnych godzin błądzili po istnym labiryncie Krętych uliczek najstarszej części miasta.
• Swoja pracę wykonał co do joty
1 5 1