Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T19:35:35+01:00
Ca(OH)₂ to wodorotlenek wapnia

Ca(OH)₂ -> Ca²⁺ + 2OH⁻

Przy dysocjacji jonowej wodorotlenku wapnie powstaje kation (jon dodatni) wapnia i 2 aniony (jony ujemne) reszty wodorotlenowej.

Odp. Więcej jest OH⁻ niż Ca²⁺ ;)

63 4 63
2010-02-04T19:38:05+01:00
Więcej będzie jonów wodorotlenkowych, ponieważ wapń jest dwuwartościowa więc będą 2 jony(konkretnie aniony) wodorotlenkowe.
37 4 37