Zacznij od zapisania wypowiedzi mistrza (magistra) Polikarpa współczesna polszczyzną. By poradzić sobie Magister archaizmami-zwracaj uwagę na konteksty!



Magister :

Mila Śmirci, racz mi wzjewić,
Przecz chcesz ludzie żywota zbawić,
Czemu twą łaskę stracili.
Zać co złego uczynili!
Chcem do ciebie poczty nosić,
Aby się dała przeprosić;
Dał bych dobry kołacz upiec,


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:40:06+01:00
Miła Śmierci, racz mi wyjawić
dlaczego chcesz ludzi życia pozbawić,
czemu twą łaskę stracili.
Czy coś złego uczynili?
Chcemy do ciebie podarki zanosić,
abyś dała się przeprosić;
dałby dobry kołacz upiec
by mógł przed tobą uciec.
2010-02-04T19:41:27+01:00
Kochana smierci, racz mi wyjawic,
czemu chcesz ludzi zyci pozbawic,
czemu twą łaskę utracili.
czy cos złego uczynili !
chcę do ciebie prośbe zanosic,
abyś się dała przeprosic;
dałbym dobry placek upiec,