Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T19:34:03+02:00
Pusta menzurka - 0,25 kg
menzurka z cieczą - 0,388 kg
objętość cieczy - 150 cm³ = 0,00015 m³

a) obliczamy masę cieczy:

0,388 kg-0,25 kg = 0,138 kg

b) podstawiamy do wzoru p=m/V:

p - gęstość
m - masa
V - objętość

p=0,138 kg/0,00015 m³=920 kg/m³

Odp.Gęstość cieczy wynosi 920 kg/m³
P.S. cieczą w menzurce mogła być np. oliwa poniewarz posiada gęstość 920kg/m³(przy 22 stopniach Celsjusza)
1 5 1
2009-10-07T19:36:49+02:00
P=0,92 g/cm3 , cieczą tą może być oliwa
1 2 1