Zadanie z twierdzenia pitagorasa. prosze o dokladne obliczenia.
a) przyprostokątne trójkąta prostokątnego mają długości 24 i 18. Oblicz długość przeciwprostokątnej.
b) W trojkącie prostokątnym przeciwprostokątna ma 34 cm,a jedna z przyprostokątnych ma 16 cm. Oblicz długość drugiej przyprostokątnej.
c) Przeciwprostokątna trójkąta prostokątnego ma 10 cm, a jedna z przyprostokątnych 2√10 cm. Oblicz pole tego trójkąta.
prosze jak najszybciej. za dobra odpwiedz biore naj !!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:48:14+01:00
Wzór na twierdzenie pitagorasa a²+b²=c²
A)
przyprostokątne mają 24 i 18 j.
przeciwprostokątna = ?
24²+18²=c²
576+324 = c²
900 = c²
c²= 900
c=√900
c = 30 j.
Odp: Przeciwprostokątna wynosi 30 jednostek

B)
przeciwprostokątna = 34 cm.
przyprostokątna = 16cm. i ?
16²+b²=34²
256 + b² = 1156
b² = 1156 - 256
b² = 900
b = √900
b = 30 cm.
Odp: Druga przyprostokątna wynosi 30 cm.

C)
przyprostokątna = 2√10cm. i ?
Przeciwprostokątna = 10cm.
2√10²+b² = 10²
4×10 + b² = 100
40 + b² + 100
b² = 100 - 40
b² = 60
b =√60
b =2√15 cm
Odp: Druga przyprostokątna wynosi 2√15 cm.

3 5 3
2010-02-04T19:48:32+01:00
A²+b²=c²
C²=24²+18²
c²=576+324
C²=900
C=√900
C=10√9

Q²=34²-16²
Q²=1156-256
Q²=900
Q=10√9


(a*h)/ 2
2√10*20/2=20√10
1 5 1
2010-02-04T20:15:37+01:00
1.

24 do potęgi 2 + 18 do potęgi 2= x do potęgi 2
576 + 324=x do potęgi 2
x do potęgi 2 =900/razy pierwiastek
x do potęgi 2= pierwiastek z 900
x=pierwiastek 100 * 9
x= pierwiastek z 100 * pierwiastek z 9
x=30
Przeciwprostokątna ma długość 30 cm.
Zad.2
16 do potęgi 2 + x do potęgi 2 = 34 do potęgi 2
256 + x do potęgi 2 = 1156
x do potęgi 2 = 1156 - 256
x do potęgi 2 = 900/razy pierwiastek
x= 30

Druga przyprostokątna ma długość 30 cm.

zad.3
2 pierwiastki z 10 do potęgi 2 + x do potęgi 2 = 10 do potęgi 2
4 pierwiastki z 100 + x do potęgi 2 = 100
4*10 + x do potęgi 2 =100
40 + x do potęgi 2 = 100
x do potęgi 2 = 100 - 40
x do potęgi 2 = 60/* pierwiastek
x= pierwiastek z 60
x=2 pierwiastki z 15

P= a * h/2 i podstawić do wzoru

Mam nadzieje że pomogłam;)
1 5 1