Z.1
Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki.Dziś jest od niej starsza o 5 lat.Ile lat ma Basia, a ile Agnieszka?

z.2
Agnieszka jest starsza od Magdy o 5 lat. Agnieszka mówi,że gdyby każda z nich była 2-krotnie starsza to Magda byłaby 0 7 lat młodsza.Czy Agnieszka nie pomyliła sie w obliczeniach?

3

Odpowiedzi

2010-02-04T19:46:00+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:53:23+01:00
2x+x+1=x+x+5
2x+x-x-x=5+1
x=6
6+5=11
6 lat agnieszka 11 lat basia

2 moim zdaniem agnieszka pomyliła się z obliczeniami ponieważ bez względu czy magda miałaby 6 lat a agnieszka 11 lat to gdyby każda z nich byłaby dwukrotnie starsza ich różnica wieku wynosiłaby 10 lat oto przykład
6*2=12
11*2=22
22-12=10
7*2=14
12*2=24
24-14=10
2010-02-04T20:55:14+01:00
Z.1 5lat- ten rok 4lata- rok temu 4:2 = 2
Odp: basia ma teras 5 lat a agnieszka 3. Basia miała 4 lata a agnieszka 2. Z.2 Agnieszka pomylila sie w zadaniach.