Zadanie1.

Dorota jest trzy razy młodsza od swego taty, a 4 lata temu była od niego cztery razy młodsza. Ile lat ma Dorota?

zadanie 2.

Lodziarz sprzedaje małe gałki lodów po 1.20 zł, a duże po 2 zł. Pewnego dnia sprzedał 380 gałek lodów, otrzymując ze sprzedaży 664 zł. Ile dużych gałek lodów sprzedał lodziarz?

zadanie3.

W autobusie jest 120 mieejsc dla pasażerów. Miejsc stojących jest o 40 więcej niż miejsc siedzących. Ile jest miejsc siedzących w tym autobusie?

2

Odpowiedzi

2009-10-07T19:42:26+02:00
Zad 3
120 wszystkich miejsc
40 więcej stojących

120-40=80
80:2=40



odp Miejsc stojących 80, siedzących 40.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T19:48:54+02:00
Zadanie 1.

x- wiek Doroty
y- wiek ojca

x*3 = y
(x-4) *4 = y-4

3x = y
4x-16 = 3x-4

3x = y
x = -4+16

3x = y
X = 12

y = 3*12
x = 12

y = 36
x = 12

Odp: Dorota ma 12 lat.

Zadanie 2.
x-ilość dużych gałek
y-ilość małych gałek

1,20x+2y=664
x+y=380

2y=664-1,2x /:2
x+y=380

y=332-0,6x
x+y=380

y=332-0,6x
x+332-0,6x=380

y=332-0,6x
0,4x=380-332

y=332-0,6x
0,4x=48 |:0,4

y=332-0,6x
x=120

y=332-0,6*120
x=120


y=332-72
x=120

y=260
x=120

Odp: Sprzedał 120 dużych gałek.

3. W autobusie jest 120 mieejsc dla pasażerów. Miejsc stojących jest o 40 więcej niż miejsc siedzących. Ile jest miejsc siedzących w tym autobusie?

x-miejsca siedzące
y-miejsca stojące

X+y=120
Y=x+40

X+x+40=120
Y=x+40

2x+40=120
y=x+40

2x=120-40
y=x+40

2x=80 /:2
y=x+40

x=40
y=x+40

x=40
y=40+40

x=40
y=80

Odp: jest 40 miejsc siedzących.