Odpowiedzi

2010-02-04T19:40:13+01:00
Szerokość x
długość 3x+2

2*x+2(3x+2)=2x+6x+4=8x+4

8x+4=68
8x=64 |:8
x=8

szerokość 8
długość 3*8+2=24+2=26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:53:20+01:00
Obwód prostokąta wynosi 68 cm. Długość jest o 2 cm większa od potrojonej szerokości. Oblicz długość i szerokość tego prostokąta
Dane:
obw=68 cm
3x---->szerokość
3x+2----> długość
Szukane
a---->długość
b....>szerokość
-------------------------
Obw=2a+2b
68=2(3x+2)+2*3x
68=6x+4+6x
68=12x+4
12x=68-4
12x=64
x=64/12

x=5 i 4/12=5 i 1/3

długość:
3x+2= 3*64/12 +2= 64/4+2= 16+2=18
długość wynosi 18 cm
szerokość:
3*x= 3* 64/12= 64/4=16
Spr:
L=2a+2b= 2*16+2*18=32+36=68
------
obliczałam i sprawdzałam za "x" w ułamku, bo łatwiej aniżeli w liczbie mieszanej.