Odpowiedzi

2010-02-04T19:46:06+01:00
Można narysować koło i poprpwadzić przez środek pięć średnic co 72 stopnie i masz zrobionego pięciokąta foremnego im większe koło tym większy pięciokąt
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:46:25+01:00
+najpierw rysujemy okrag
+prowadzimy dwie prostopadle wzgledem siebie srednice w tym okregu
+na jednym z otrzymanych promieni nalezy narysowac symetralna odcinka aby podzielic ten promien na dwie rowne czesci
+prowadzimy prosta laczaca srodek promienia z punktem laczacym okrag i narysowana wczesniej srednice (otrzymujemy w ten sposob trojkat prostokatny)
+przeciwprostokatna otrzymanego trojkata prostokatnego stanowi rozwartosc cyrkla jaka bedziemy teraz zataczac łuki na okregu
+z dowolnego punktu na okregu zakreslamy łuk na wyzej wymieniona rozwartosc cyrkla, nastepnie z tego punktu kolejny łuk i tak az do konca... (ostatni łuk powinien byc w miejscu w ktorym zaczynalismy kreslic łuki)
1 5 1
2010-02-04T19:53:16+01:00
Musisz cyrklem narysować koło. Następnie zaznacz środek w kole. Potem narysuj dowolny promień i od tego promienia obliczyć kąt 360/5=72stopnie, zaznaczyć, a potem taka rozwartością jaka będzie dzielić te dwa punkty cyrklem zaznaczyć następnie boki.

Prościej
1.Rysujesz okrąg.
2.Rysujesz średnicę.
3.Rysujesz promień prostopadły do średnicy.
4.Dzielisz ten promień na dwa równe odcinki.
5.Rysujesz odcinek łączący środek promienia z początkiem średnicy.
6.Teraz rysujesz dwusieczną kąta ostrego między połową promienia, a odcinkiem który przed chwilą narysowałeś.
7.Wyznaczasz punkt wspólny średnicy z dwusieczną
8.Rysujesz prostą prostopadłą do średnicy przechodzącą przez ten punkt.
9.Wyznaczasz punkty wspólne z okręgiem.
10.Łączysz je z początkiem średnicy i masz bok pięciokąta foremnego.

Jak znajdę ten rysunek, to Ci go prześlę
1 5 1