Odpowiedzi

2010-02-04T19:46:49+01:00
X - SZUKANA LICZBA
½x + ¼x + ¹/₈x= 21
4/8x + 2/8x + 4/8x = 21
7/8x = 21
x = 24

;))
3 5 3
2010-02-04T19:49:01+01:00
24 bo połowa liczby 24 to 12+jedna czwarta liczby 24to 6+jedna ósma liczby 24 to 3 co daje równanie 12+6+3=21
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:57:26+01:00
Oznaczmy sobie niewiadoma w tym zadaniu
x - liczba jaką pomyslała Ania
½ x - to połowa tej liczby
¼ x - to jedna czwarta tej liczby
⅛ x - to jedna ósma tej liczby

Ania zsumowała te części liczby czyli musisz je do siebie pododawać, wiemy tez że otrzymała 21 więc układamy równanie
½ x + ¼ x + ⅛ x = 21

teraz sprowadzamy ułamki do wspólnego mianownika

⁴/₈ x + ²/₈ x + ⅛ x = 21
⁷/₈ x = 21 I : ⁷/₈
x = 21 * ⁸/₇
x = 24

liczba która pomyślałą Ania to 24

sprawdźmy wracając do naszych danych z poczatku zadania
x - liczba jaką pomyslała ania 24
½ x - to połowa tej liczby ½ * 24 = 12
¼ x - to jedna czwarta tej liczby ¼ * 24 = 6
⅛ x - to jedna ósma tej liczby ⅛ * 24 = 3

podadajemy sobie te liczby i zobaczymy czy to rzeczywiście 21

12 + 6 + 3 = 21

wszytsko się zgadza :)
1 5 1