Uzupełnij zdania i powiedz jaka funkcje w stosunku do zdań lub części zdań pełni każdy z drukowanych wyrazów. wybierz spośród podanych odpowiedzi.

odpowiedzi : przeciwstawia je sobie, łączy, rozłącza, wskazuje na wynikanie.

1.ujrzał monumentalna rzeźbę I ..........
2.nie mógł oderwać oczu od tego miejsca, ALE...........
3.chciał zatrzymać się chwile LUB przynajmniej ...............
4.miał przy sobie kamerę, WIEC .........
5. pomyślał, ZE..........

2

Odpowiedzi

2010-02-04T19:49:05+01:00
1.ujrzał monumentalna rzeźbę I zapatrzył się na nią
2.nie mógł oderwać oczu od tego miejsca, ALE musiał to zrobić
3.chciał zatrzymać się chwile LUB przynajmniej zrobić zdjęcie
4.miał przy sobie kamerę, WIEC nagrał krótki film
5. pomyślał, ZE będzie to ciekawa pamiątka

Niestety nie wiem jak przyporządkować, sory.
64 1 64
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:57:19+01:00
1. łączy
2. przeciwstawia je sobie
3. rozłączne
4. winikanie

1.zachwycił sie
2. musiał już iść
3. popatrzeć
4. wszystko nagrał
5. pójdzie do kina
20 4 20