Wypisz refleksje jakie budzi w Tobie fraszka "Na zdrowie"
wypisywać po myślnikach "-" .

" Na zdrowie "

Ślachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klinocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!

3

Odpowiedzi

2010-02-04T19:47:41+01:00
- jest bezcenne
- najważniejsze w życiu człowieka
- niezbędne do prawdziwego szczęścia
- nikt nie wie ile jest warte zdrowie, dopóki go nie utraci
- pozwala na radość z życia
2010-02-04T19:50:16+01:00
- zdrowie najwazniejsze,
- gdy sie zestarzejemy zdrowie będzie narażone na większe ryzyko,
- młodość to najważniejszy okres naszego zycia.
- autor daje do zrozumienia, że gdy będziemy mieć problemy zawsze mozemy wrucic do domu rodzinnego

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:50:49+01:00
- zdrowie - jest najważniejsze w życiu
- dowiadujemy się o tym jak cenne jest zdrowie dopiero po tym jak je stracimy
- w czasie, gdy człowiek jest zdrowy czuje się jak w niebie, może być szczęśliwy
- zdrowie to dobro droższe od dóbr materialnych
- dobrami materialnymi człowiek może się cieszyć tylko w czasie gdy jest w pełni sił
2 5 2