Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T06:17:13+01:00
Porosty-organizmy powstałe w wyniku symbiozy glonów i grzybów.
Znaczenie:
-na dllekiej północy stanowią pożywienie dla zwierząt
-organizmy bardzo wrażliwe na stężenie tlenków siarki w powietrzu nazywamy je ,,wskaźnikami czystego powietrza,,
-niektóre porosty mają zastosowanie w medycynie /płucnica islandzka-używana do leczenia chorób układu oddechowego /.
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T09:37:06+01:00
-Zawierają liczne związki chemiczne wykorzystywane w farmacji, np. śluzy
-perfumerii (związki zapachowe) oraz inne barwniki stosowane w farbiarstwie.
-mają pewną funkcję glebotwórczą
-Szczątki porostów przyczyniają się do powstawania próchnicyktóra z rozdrobnionym materiałem skalnym tworzy glebę
-Są ważnym składnikiem pokarmowym oraz schronieniem bezkręgowców
-
21 4 21