Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:53:02+01:00
Kwas siarki (IV)-H2SO3
Masa całego związku- 2*Masa H + Masa S + 3*Masa O
2u+32u+48u=82u
Zawartość % S- 100%-------82u
x%--------32u
x%=około 39%

Kwas siarki (VI)-H2SO4
Masa całego związku-2*Masa H+Masa S+4*Masa O
2u+32u+64u=98u
Zawartość % S- 100%---------98u
x%--------32u
x%-około 33%
2 5 2
2010-02-04T19:55:13+01:00
Kwas SIARKOWY(IV)
H2S03
H= 2*1=2
O=16*3=48
S=32*1=32
82-------100%
32------x
x= 32*100
--------------= 39%
82

KWAS SIARKOWY (VI)
h2sO4
H=2*1=2
S=32
O=16*4=64
98---------100%
32----------x
x= 33%



nie wiem czy dobrze ;(
1 4 1
2010-02-04T19:55:40+01:00
H₂SO₃ - kwas siarkowy (IV)
1*2 + 32 + 16*3 = 82 (u)
32/82*100%=32/41*50%=1600/41%≈39%

H₂SO₄ - kwas siarkowy (VI)
1*2 + 32 + 16*4 = 98 (u)
32/98*100%=32/49*50%=1600/49%≈33%
1 5 1