Odpowiedzi

2010-02-04T20:06:00+01:00
Dane
a = 50cm = 5 dm
b = 20cm = 2dm
h ( wysokość akwarium) = 40cm = 4dm
h₂ ( Wysokość poziomu wody na początku) = ½ h = 20cm = 2dm
h₃ ( wysokość poziomu wody po dolaniu ) = ?

V - objętość całego akwarium
V = a × b ×h
V = 5 × 2 × 4
V = 40 dm³

V₂ - objętość wody w akwarium
V₂ = a × b × h₂
V₂ = 5 × 2 × 2
V₂ = 20 dm³ = 20 litrów wody

Po dolaniu będzie
20 + 4 = 24 litry wody

24 litry wody = 24 dm³
V₃ - objętość wody w akwarium po dolaniu
V₃ = a × b × h₃
24 = 2 × 5 × h₃
24 = 10 × h₃
24 : 10 = h₃
h₃ = 24 : 10
h₃ = 2,4 dm = 24 cm

Odp: Poziom wody po dolaniu podwyższył się o 24 - 20 = 4 cm.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:07:52+01:00
20cm*50cm*20cm=20000cm sześcienne=20dm sześcienne= 20 litrów
20l+4l=24l=24dm sześcienne
24 dm sześ. /(5dm*2dm)=2,4dm=24cm
24cm-20cm=4cm
poziom wody po dolaniu 4 litrów podniesie się o 4 centymetry