Dokonaj rozbioru logicznego zdań i podpisz części zdania:
Ani Basia, ani Romek, ani Wojtek nie zrobili zadania domowego z polskiego.
Królewna Europa bawiła się kiedyś nad brzegiem morza, na kwiecistej łące ze swoimi ukochanymi przyjaciółmi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T17:58:35+01:00
Ani Basia, ani Romek, ani Wojtek nie zrobili zadania domowego z polskiego.
Basia, Romek, Wojtek- podmiot szeregowy
Nie zrobili- orzeczenie czasownikowe
Zadania- dopełnienie
Domowego- przydawka
Z polskiego- przydawka


Królewna Europa bawiła się kiedyś nad brzegiem morza, na kwiecistej łące ze swoimi ukochanymi przyjaciółmi

Królewna- podmiot gramatyczny
Europa- przydawka
Bawiła się- orzeczenie czasownikowe
Kiedyś- okolicznik czasu
Nad brzegiem- okolicznik miejsca
Morza- przydawka
Na łące- okolicznik miejsca
Kwiecistej- przydawka
Z przyjaciółmi- dopełnienie
Swoimi- przydawka
Ukochanymi- przydawka
2010-02-05T18:01:18+01:00