Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:54:25+01:00
A)12√3/ => 12√3/2 => 6√3
b)5√3/2
c)4√6√3/2 => √288/2 => 2√72/2 => √72

Liczę na Naj .. !! ;*

13 2 13
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-04T20:05:17+01:00
Oblicz wysokość trójkąta równobocznego o boku
a - bok trójkąta równobocznego
h - wysokość trójkąta równobocznego
h = a√3 / 2
a)
a = 12
h = 12√3 / 2 = 6√3

b)
a = 5
h = 5√3 / 2 = 2,5√3
c)
a = √3
h = √3*√3 / 2 = 3 / 2 = 1,5
d)
a = 4√6
h = 4√6 * √3 / 2 = 2 √18 = 2√2*9 = 2*3√2 = 6√2

Można jeszcze pokazać skąd wzór na wysokość trójkąta równobocznego o boku a
z tw. Pitagorasa
a² = h² + (½*a)²
a² = h² + ¼*a²
h² = a² - ¼*a²
h² = ¾*a²
h = √¾*a²
h = a√3 / 2
18 4 18