Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T19:58:38+01:00
1. Wojna północna - walki toczyły się głównie na terenie Rzeczpospolitej; kraj został spustoszony. Saksonia wciągnęła Polskę w tę wojnę, aby powiększyć swoje szanse na wygraną.
2. Sejm Niemy - przez rosyjską ingerencję nikogo nie dopuszczono do głosu w obawie przed zerwaniem obrad.
3. Traktat Trzech Czarnych Orłów - traktat rozbiorowy między Austrią, Prusami i Rosją (każdy miał Czarnego orła w herbie). Uzgodnili między sobą tereny, które zabiorą podczas rozbioru.
2010-02-04T20:00:44+01:00
Trzecia wojna północna była jedną z najbardziej wyniszczających konflików, mimo że RZECZPOSPOLITA formalnie pozostawała neutralna. To przemarsze wojsk szwedzkich, a następnie zmagania szwedzko-rosyjskie i grabieże rosyjskie było niszczycielskie dla Polski, przy czym znaczenie naszego państwa spadło o wiele po zakończeniu wojny.
Traktak Loewenwolda z 32r. to formalne i na dodatek przypieczętowane na papierze działanie na szkoda Rzeczypospolitej przez Rosję, Prusy i Austrię.
Sejm niemy 1717r. przeprowadził bardzo niekorzystne reformy, podyktowane przez Rosjan przy całkowitym zakazie podejmowania głosu przez posłów obradujących.