Odpowiedzi

2010-02-04T20:00:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:12:30+01:00
Bok rombu ma 5 cm, a wysokość tego rombu wynosi 4,8 cm. Jedna z przekątnych ma 6 cm. Jaką długość ma druga przekątna?
Dane:
a=5cm
h=4,8 cm
e= 6cm( jedna z przekątnych)
Szukane:
f= ? ( druga przekątna)
-----------------------------
P= a*h
p= 5*4,8
P=24 cm^ (^--->oznacza do kwadratu)
Pole rombu wynosi 24 cm^
Ze wzoru na pole rombu mając dane przekątne, obliczymy drugą
P= e*f/2 (/ oznacza kreskę ułamkową)
10 3 10