Odpowiedzi

2009-10-07T19:52:11+02:00
HEFAJSTOS - bóg ognia, sztuki kowalskiej i złotniczej,
ARTEMIDA - bogini świata zwierzęcego i roślinnego
APOLLO - bóg słońca światła
ARES - bóg wojny
DIONIZOS - bóg winnej latorośli
HERA - najpotężniejsza bogini na Olimpie
DEMETER - bogini pól i urodzajów
HADES - bóg zmarłych, władca świata podziemnego
HEFAJSTOS - bóg ognia, sztuki kowalskiej i złotniczej
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T19:54:32+02:00
Zeus - Grecki bóg Nieba i Ziemi. Bóg pogody; władca błyskawic
Hades- bóg świata podziemnego i umarłych
Demeter- bogini płodności, rolnictwa i urodzaju.
Hestia- Opiekunka ogniska domowego, podróżnych, nowożeńców i sierot.
Posejdon - władca mórz i oceanów
Atena- bogini mądrości, sztuki, wojny sprawiedliwej oraz opiekunka miast
Afrodyta- bogini piękna, kwiatów, miłości, pożądania i płodności.
Amor - bóg i uosobienie miłości
Apollo- bóg piękna, światła, życia, śmierci, muzyki, wróżb, prawdy, prawa, porządku, patron sztuki i poezji, przewodnik muz
Ares- bóg wojny
Artemida- greckiej bogini łowów, zwierząt, lasów, gór i roślinności
Hefajstos- bóg ognia, kowali i złotników.
1 5 1