Zadanie 1
Jaką pracę wykonuje chłopiec, naciskając na sztywną ścianę siłą 50 niutonów w czasie 5 sekund?

Zadanie 2
Poszukaj informacji o mitycznym bogu Atlasie. Zauważ ,że przedstawiono go jako podtrzymującego spoczywającą Ziemię. Czy Atlas wykonuje pracę mechaniczną?

W tym 1 zadaniu proszę o dokładne rozwiązanie czyli Dane, Szukane, Rozwiązanie, Odpowiedź. A w tym drugim o proste uzasadnienie. Proszę o jak najszybszą odpowiedź.... Daje naj...

3

Odpowiedzi

2010-02-04T20:03:31+01:00
Zad1.
W=F*s
W=50*5=250J

Dane:
F=50N
t=5sek

Szukane:
W=?
2 3 2
2010-02-04T20:06:27+01:00
1.
dane:
t=5s
F=50N

szukane: W=?

W=Fs cos alfa

noo i jak naciska na te sciane, to jak wiemy z zycia codziennego sciana sie nie przesuwa, wiec podstawiamy do wzoru:
W=50*0*1=0 czyli chlopiec nie wykonal zadnej pracy

2.
Atlas nie wykonuje zadnej pracy, gdyz trzyma spoczywajaca ziemie, a zeby wykonywac prace w sensie fizycznym musi istniec przesuniecie, czego w tym przypadku nie mamy
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:07:22+01:00
Dane: szukane:
F=50N W=?
t=5s
s=0
W=f*s
W=50*0
W=0J
Chłopiec nie wykonał pracy bo się ściana nie przesunęła

2 nie nie wykonuje pracy bo żeby wykonac pracę to trzeba coś przesunąć. On to trzyma tylko nad głową więc iloczyn pracy będzie wynosił 0 bo W=F*s
Musiałby ja podnosić aby wykonywać pracę
2 5 2