Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:03:42+01:00
Stężenie procentowe = (masa substancji/ masa roztworu)× 100%

Roztwór pierwotny:
steżenie = 50%
gęstość = 1,3 g/cm³
objętość = 1 litr
gestość = masa/objętość, czyli masa roztworu = gęstość ×objetość
masa roztworu = 1,×3 1000 = 1300 g
z tego pierwszego wzoru po przekształceniu uzyskujemy równość:
masa substancji = (stężenie× masa roztwou)/ 100%
masa substancji = 50% ×1300/100% = 650 g

roztwór rozcieńczaliśmy, zatem nie zmieniła się masa substancji tylko masa całego roztworu

masa całego roztowu po rozcieńczeniu = 1300 + 500 = 1800g
(woda ma gęstość 1g/cm³ w zwiazku z czym 500 cm³ to 500 g)
stężenie = 650/1800 ×100% = 36,1%
2010-02-04T22:07:32+01:00
D-gęstość

d=1,3g/cm3

V=1l=1dm3=1000cm3

m roztworu= d*V
m roztworu= 1,3g/cm3*1000cm3
m roztworu= 1300g

m susbtancji= 50%*1300g=650g

500cm3 wody waży 500g

m roztworu2= 1300g+500g=1800g

Cp=m subst/m roztworu*100%
Cp=650g/1800g*100%
Cp=36,1%