Zad 1. Przeprowadz redukcje :
a) 2x+3xy - x + 2x -xy +b
b) -4a + x + y - 2x +3a - y
c) 4 +5p - 2pw - 2w + 3wp + p
d) 1/2 x do potegi 2 + 12xy-6x do potegi drugiej + 8xy - x do potegi 2 +3 .
e) 10 ab do potegi drugiej 1/2 a do potegi drugiej b , - 7ab do potegi drugiej -3,5ab do potegi drugiej + 4a do potegi drugiej b.
Zad 2 .
Kasia ma a metrow wstazki . podzielila ja na 6 rownych czesci i zlozyla 4 kawalki . Z pozostales wyzucila 0,4 bo byla uszkodzona . Ile metrow zostalo ? Zapisz wyrazenie algebraiczne . Dokonaj redukcji . ile wstaszki zostalo jesli na poczatku bylo 5 m . ?
zad 3.Przedstaw na rysunku dowolna figure ktorej pole mozna wyrazic za pomoca : 1/2 ah + 1/2 (a + b )h.
zad 4. Dany jest siedmiokat o obwodzie 42 cm . o bokach dlugosci x , 2x , 1/2 x , x , 2x , 1 1/2x , oraz 2,5 cm. Jaka jest dlugosc kazdego z bokow .?
zad 5 .W pewnym osmiakacie sa 4 pary bokow rownych . Zapisz wedlug wyrazenia alg. jego obwod . Oblicz go dla downolnie ustalonych dlugosci bokow

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:10:53+01:00
1.
a. 2x+3xy-x+2x-xy+b=4x+2xy+b
b,. -4a+x+y-2x+3a-y= -a-x
c.4+5p-2pw-2w+3wp+p=4+5wp+6p-2w
d.=-6,75x+3+20xy
e. = 89,5 ab+4,5a2b
2010-02-04T20:28:09+01:00
A)3x+2xy+b
b)-a-x
c)4+6p-2pw-2w+3wp
d)5½²⁺20xy-7x²+3
e)4½ado drugiej b +3ab²
2
8x=2.5=42 39,5
4
x=5boki
a-5
b-10
c-2
d-10
c-7.5
d-5
e2.5