Odpowiedzi

2010-02-04T20:08:54+01:00
I have found his telephone number.
Znalazłam jego numer telefonu.

Pojawia się ponownie operator pomagający w utworzeniu zdania - have . W trzeciej osobie otrzymuje końcówkę -s i dostajemy has.

przydatne skróty:

I have » I've
you have » you've
she has » she's
he has » he's
it has » it's
we have » we've
they have » they've


nie wiem czy dobrze wytłumaczyłam ale lepie nie umiem.Masz tu określenia do tego czasu i 2 razy w zdaniu pojawia sie osoba w tym co ja podałam to I i his

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:15:37+01:00
I have lived here for 5 years.
present perfect - opisuje przeszle wydarzenia, ktore nawiazuja do terazniejszosci, np. kiedy mowisz he has broken his leg and now he can't walk. opisujesz tez wydarzenia ktore staly sie bardzo niedawno np. i have just done my homework (wlasnie odrobilem lekcje). i wydarzenia ktorych skutki odczuwasz obecnie he hasn't found his passport (zgubil paszport, wiec teraz go nie ma ;P), oraz czynnosci zakonczone w przeszlosci. uzywasz tez go do opisywania czynnosci trwajacych do CHWILI OBECNEJ np. i have watched this movie for 2 hours and i haven't finished it yet (ogladam juz ten film przez dwie godziny i jescze nie skonczylem).

konstrukcja
I - have - czasownik w 3 formie
she/he/it - has
okreslenia "ever" uzywasz w pytaniach, ale nie zawsze, znaczy ono "kiedykolwiek"
przyklad - have you ever seen this movie?

okreslenia never uzywasz w zdaniach przeczacych
i have never seen this before.

czas present perfect tworzysz przy pomocy czasownika HAVE/HAS