Odpowiedzi

  • zntt
  • Początkujący
2010-02-04T20:06:19+01:00
Rzucić komuś rękawice - rzucić komus wyzwanie
podnieść rzuconą rękawice - podjąć wyzwanie .

;p
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:06:47+01:00
"rzucić komuś rękawice" - sprowokować kogoś do jakiejś walki/rywalizacji; dawniej - dosłownie wyzwać kogoś do walki wręcz

"podnieść rzuconą rękawicę" - analogicznie, podjąć wyzwanie, nie zbagatelizować zaczepki.
5 4 5
2010-02-04T20:07:08+01:00
Rzucić komuś rękawicę to znaczy "wyzwać go na pojedynek" a podnieś rzucona rekawice to "przyjąć wyzwanie"
Wydaje mi sie ze o to chodzi chyba:-)
4 3 4