Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm, 30 cm i 20 cm jest wypełnione do połowy wodą.
A) ile waży woda w akwarium??
B) O ile centymetrów podniesie się poziom wody, gdy dolejemy 3 litry ??

PROSZĘ O OBLICZENIA!! :))

2

Odpowiedzi

2010-02-04T20:15:04+01:00
A) 50cm*30cm*20cm=30 000cm³ 30 000cm³=30L
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:18:33+01:00
50 cm x 30 cm x 20 cm = 5 dm x 3 dm x 2 dm
1 dm³ = 1l = 1 kg

a) V = 5 * 3 * 1 = 15 (l = kg)
b) V = 18 l
h = ? (o ile podniesie się poziom wody)

Pp = 5 * 3 = 15
V = Pp * (H + h)
18 = 15 * (H+ h)
(H + h) = 18/15 więc (H + h) = 1,2 dm
h = 1 - 1,2 bo H = 1 dm więc h = 0,2 dm