W dwóch bańkach znajduje się mleko. W pierwszej bańce jest dwa razy więcej mleka niż w drugiej. Kiedy z każdej bańki odlejemy po 20 litrów, to w pierwszej bańce pozostanie 3 razy wiecej niż w drugiej. Ile mleka było w tych bańkach na początku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:13:54+01:00
X = 2y
x - 20 = 3(y-20)

x = 2y
2y - 20 = 3y -60

x = 2y
y = 40

x= 80
y= 40

pzdr ;)
2 4 2
2010-02-04T20:18:10+01:00
A=2b
a-20=3(b-20)
2b-20=3b-60
40=b
a=80

bańka I 80l
bańka II 40 l