1. Napisz, jakie środki ostrożności należy zastosować podczas bielenia drzew mlekiem wapiennym.
2. Wyjaśnij, których jonów w roztworze wodorotlenku wapnia będzie więcej: wapniowych czy wodorotlenkowych. Uzasadnij odpowiedź.

potrzebuje na jutro ;/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:14:48+01:00
1. należy chronic oczy i ręce, gdyż jest on żrący
2 więcej będzie jonów wodorotlenkowych, poniewaz następuje dysocjacja zgodnie z równaniem

CA(OH)2--> Ca2+ + 2OH-
2 5 2
2010-02-04T20:18:25+01:00
1 zabezpieczyć oczy przed podrażnieniem i ręce np rękawiczki a na oczy okulary ochronne i reszte ciała także gdyż ono zawiera substancje podrażniące
2 więcej będzie jonów wodorotlenkowych bo następuje dysocjacja
3 5 3