Odpowiedzi

2010-02-04T20:18:59+01:00
A tam nie powinno być " 0,5x " ??
__________________
x - 2y = - 4
0,5x + y =2 || *2

x-2y = -4
x + 2y =4
__________
x- 2y + x +2y = 0
2x = 0 || /2
x = 0

x = 0
0 - 2y = -4

x = 0
- 2y = - 4|| /(-2)

x =0
y = 2

to jest metodą przeciwstawnych wpółczynników :)
2010-02-04T20:20:58+01:00
{x-2y= -4
{0,5+y=2

{x-2y=-4
{1+2y=4

{x-2y=-4
{2y=3

x-2y+2y=3-4
x=-1
-1-2y=-4
-2y=-3
y=-1,5
x=-1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:30:32+01:00
{x-2y=-4
{0,5+y=2 /*2

{x-2y=-4
{1+2y=4
(to równanie trzeba podkreślić i przed klamrami postawić +)

x-2y+1+2y=-4+4
(teraz zredukują się do 0 -2y i +2y)
x=0-1
x=-1

1+2y=4
2y=4-1
2y=3 /:2
y=1,5


{x=-1
{y=1,5 ( to jest metoda przeciwnych współczynników... wydaje mi się że dobrze)