Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:21:34+01:00
Podstawa prostokąta stanowi 60% jego wysokości, a jego pole powichrzeni jest równe 60m². Oblicz obwód tego prostokąta.

a=0,6b

P=ab
60=0,6b*b
60=0,6b²
100=b²
b=10m²

a=0,6*10
a=6m

L=2a+2b
L=2*6+2*10
L=12+20
L=32m

Obwód tego prostokąta wynosi 32m
1 5 1
2010-02-04T20:22:08+01:00
A*0,6a=60
0,6a²=60 /0,6
a²=60/0,6
a²=100
a=10

0,6*10=6

Obw.=2*10+2*6
Obw.=20+12
Obw.=32m
1 5 1